ÖN SÖZ

Hoşgeldiniz,

1968 den beri çeşitli aralarla motosiklet ve araba kullanmış yüksek tahsilli, evli ve üç çocuk babası, iyi derecede lisan bilen bir motosiklet tutkunuyum. Uzun yıllar hem yüksek hızlarda kısa soluklu ve hemde uzun mesafelerde dayanıklılık isteyen türde enduro sürüşlerim oldu. Okumaya ve araştırmaya, yeni görüş ve teknikleri takibe her zaman istekli ve hazır oldum. Motosiklet sürücülüğü bence bir yaşam biçimidir. Öncelikle kendine güven ve kondisyon isteyen bir spordur. Ata binmek gibidir. Ayrıca doğayla başbaşa olmanın en iyi yoludur, sürüş anında bile. Son yıllarda geçirdiğim kalp damar rahatsızlığım nedeniyle eskisi gibi gezemez oldum. Daha çok eve bağlandım ve bu yazıları yazmağa karar verdim. Yazı işine 2006 da başladım ancak çok öncelerden gelen elimde mevcut kitaplar, magazinler ve kendi dip notlarım vardı. Bunları yeni yayınlarla da birleştirdim. Sıkı çalıştığımı rahatlıkla söyleyebilirim. Ortaya güzel bir bilgi kaynağı çıkardığıma ve sizlere faydalı olabildiğime inanmak istiyorum. Bana ait bu blogdaki motosiklet sürüş bilgileri öncelikle yeni başlayacaklara alacakları uygulamalı temel eğitimlerinde çok yararını görecekleri kulak dolgunluğunu verecektir. Tecrübeli sürücülere ise bildiklerini hatırlatacak belki atladıkları bir kaç noktayı da aydınlatacaktır. Yazılarınmın büyük bölümü ya tamamen yabancı kaynaklardan yaptığım kendi çevirilerim ya da çevirilerimden faydalanarak yaptığım kompozisyonlarımdır. Az bir kısmı ise tamamen kendi tecrübelerim ve fikirlerim doğrultusunda ki yazılarımdır.

İyi sürücü nasıl olmalıdır?

İyi sürücü zihinsel yoğunlaşma becerisi, denge ve süratle çevre ve olaylara intibak edebilen bir zekâ gibi fiziksel yetilerin yanında sabırlı, öfkesini kontrol edebilen bir irade seviyesine sahip olmalıdır. Motosikletle yaşam doğa sevgisini gerektirir. İzcilik ruhu ister. Motorcu yardımlaşmayı bilen, her zaman yolda olabilen ve ne kendisine ne başkasına nede motoruna zarar vermeden davranabilen kişidir. Sürücü yapacağı her hareketin diğer sürücüler ve insanlar üzerinde yapacağı etkiyi düşünmeden hareket etmemelidir. Bu da sadece motosiklet sürüş eğitimi alarak ve/veya uzun yıllar motor sürmekle kazanılamaz. İnsani terbiyeyi de kişinin ailesinden ve yakın çevresinden almış olması gerekir. Yani iyi sürücü olmamız için önce iyi insan olmamız gerekir.

Kişi yaşadığı gibi de sürer. Çevresiyle irtibat kurma şekli özetle kişiliği, onun sürücülükteki davranışlarının da ne olacağı hakkında bize bir fikir verir.

Eğitim ne demektir?

1. Teknik yeteneklerin öğretilmesi ve geliştirilmesi
(Motoru istediğiniz yere yerleştirmek, istediğiniz yönde hareket ettirmek.)

2. Tavırların düzeltilmesi
(Sabırsızlığınızı yenmek. Saldırganlık/mağduriyet tavrı ve güç mücadelelerinden kaçınmak.)

3. Bilginin geliştirilmesi
(Verdiğiniz kararlar muhtemel tehlikelerin kavranmasıyla mı alınıyor? Değişen yönlerde oluşan durum değerlendirmesiyle mi? Bu değişen durumların sizin için oluşturabileceği risklere göre mi ve tabi oluşan durumları bertaraf edemezseniz başınıza gelebilecek olumsuz durumlara göre mi?)

Motosiklet kullanmak herhalükarda yaşamsal risk taşıyan bir faaliyettir. Kendi bilgilerim doğrultusunda yazdığım yazılara ve güvenilirliği kanıtlanmış yabancı kaynaklı yayınlardan yaptığım çeviri ve derlemelere hata olmaması için elimden geldiğince özen gösterdim. Buna rağmen ziyaretçi arkadaşlarımızın okuduklarını uygularken dikkatli davranmalarını ve aldıkları riskin sorumluluğunun kendilerine ait olduğunu hatırlamalarını önemle rica ederim.

Saygılarımla,
Alpaslan KUZUCAN / Alfa

BİNİCİLİK DENEYİMİ

Yeni, deneyimsiz bir motosiklet sürücüsü, deneyimli bir sürücünün sahip olduğu dayanıklılığa sahip olmayacaktır. Motosiklete binme konusunda...