19 Temmuz 2007 Perşembe

BAŞLANGIÇ MOTORU

ILK MOTORUNUZ NE OLMALIDIR?

Bir 125cc yada en fazla 250cc, hatta küçük bir scooterle başlayın derim. Kursa gidin ve bu safhaları orada geçirin, ehliyetinizi de aldıktan sonra şöyle bir motor her markada olabilir...:Photobucket

Seçimde göz önünde bulundurulması gereken önemli faktörler:

Her şeyden önce temiz ve ucuz bir ikinci el olmalıdır ki tüm teknikleri denemekten çekinmeyesiniz. Pahalı bir motor alırsanız denemekten çekinirsiniz, düşürmekten, çizilmesinden çekinirsiniz, kıyamazsınız buda sizin sürüş yeteneklerinizin gelişmesine yardım etmeyecektir.

İkinci faktör kontrol edebileceğiniz bir motor olmalıdır. Kontrol edilebilirlik fizik yapınıza, beden ölçülerinize, hangi ortamlarda daha çok kullanacağınıza, trafik ve yol tecrübenize bağlıdır.

Eğitim esnasında tek tip bir motordan ziyade farklı tipte motorlar kullanmak sizin sürüş kabiliyetiniz üzerinde olumlu etkiler yapacaktır. Çok korkak davranmayın ama ilk motorunuz 600 cc üzerinde olmamalıdır. Bu arada 20 yıllık iyi bir otomobil sürücüsün ile yeni trafiğe çıkacak 18 yaşındaki bir gencin motosiklet ehliyetlerini aynı anda almış olsalar bile aralarında çok fark olacaktır. 190 cm boyunda birisi elbette 165 cm boyundaki bir kişiye uyan alçak bir motora sığamayacağı için onun boyuna uygun daha yüksek bir motora binmesi(enduro tipi) uygun olacaktır.

Ehliyet alır almaz hemen ana yollara, yoğun olarak şehir trafiğinin aktığı caddelere çıkmayınız. İlk zamanlar tali, sakin yollarda kullanarak bir kaç ay daha kendinizi ustalaştırdıktan sonra kademeli olarak yoğun trafikte sürüşlere girmeye başlayınız. Mümkünse size destek olup yol gösterecek daha tecrübeleri bir arkadaşınız yada büyüğünüzle sürüşlere katılınız. Motor sürücülüğünün fiziksel olduğu kadar zihinsel bir işlev olduğunu, yüksek dikkat ve konsantrasyon istediğini asla unutmayınız.

Bazı motorlar ağırdır bazıları hafif. Bazıları sırtınızı ağrıtır bazıları bileklerinizi. Bazıları iyi viraj alır bazıları düz yolda dengelidir. Bazıları devirlidir bazıları torklu. Bazıları gösterişlidir, büyüktür bazıları gösterişsiz ama her şartta kullanışlıdır.

Para sizin, yaşamda sizin. Abartmadan gönlünüze göre takılın.

Hiç yorum yok:

BİNİCİLİK DENEYİMİ

Yeni, deneyimsiz bir motosiklet sürücüsü, deneyimli bir sürücünün sahip olduğu dayanıklılığa sahip olmayacaktır. Motosiklete binme konusunda...