RÜZGARIN SÜRÜŞ ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ HAKKINDA BİLİNMESİ GEREKEN ASGARİ BİLGİLER...
Sürüşünüz her an rüzgârlı bölgelere giriş gerektirebilir ya da doğrudan rüzgârlı bir havada sürüş yapma durumunda kalırsınız. Her yönden gelebilecek olan rüzgâr en fazla tehlikeyi yanlardan gelince yaratır. Arkanızdan ya da önünüzden gelen rüzgâr sürüş üzerinde fazla bir etki yapmaz. Hatta yan rüzgârlar dahi düzenli esiyorsa çok sorun olmazlar. Tehlikeli olanlar ani rüzgâr sağanaklarının üzerinizde patlamasıdır. Bu sizi istemsiz olarak yanlara doğru yatmağa sevk eder(yatış açınızı değiştirir). Yanlardan patlayan kuvvetli rüzgar motorun o tarafını adeta tutarak(sürtünme fazlalaşması) bir nevi frenler. Buda motorun o tarafa doğru çekilmesi şeklinde tezahür eder.
Ani rüzgâr sağanakları ya da ani rüzgâr durmaları tehlikelidir. Yan rüzgârlar aniden artar veya azalırsa motorunuzun yatış açısı aniden yanlış duruma geçer. Bilhassa beden ağırlığınızı bilinçsizce rüzgâr üstüne doğru aktarmışsanız ciddi denge problemleri yaşarsınız. Daha da kötüsü niyetlenmeden oluşan dönüşlere sebep olur ki bu sizi hattınızın dışına atabilir. Belki karşı geliş hattına belki de yamacın sırtına doğru. Ani değişimler sizi ürküterek irkilmenize ve sizin ani kıvırma ya da ani frenleme yapmanıza sebep olabilir. Buda yol tutuş kaybı, lastiklerin yolun zeminini kavramayı bırakması demektir. Bilhassa yağmurla birleşen rüzgâr sağanakları buna sebep olur.
Tavsiyeler:
Ani rüzgâr değişimlerine habersiz yakalanmayınız. İlerinizdeki yolu bakışlarınızla tararken aynı anda da aniden değişen yan rüzgârların direk ve dolaylı işaretlerini izleyiniz.
Direk işaretler: Uçan yapraklar, uçuşan toz, ağaçların eğilmesi kuvvetli rüzgârların işaretidir. Bunların eksikliği ise durgun hava demektir ama dikkat!
Dolaylı işaretler: Tetikte olmazsanız ve bir ön bilginiz yoksa dolaylı rüzgâr değişimlerinin gelişini tahmin edemezsiniz. Geometrik değişikliklere çok dikkat ediniz. Ağaç dalları rüzgârı bloke ediyor olabilir ya da yüksek binalar ama onların aradan çıkmasıyla ya da sizin ara boşluklarına girmenizle aniden yandan gelen bir rüzgâr patlaması ile sarsılabilirsiniz. Yine yaklaşmakta olan bir TIR ya da başka bir vasıtanın yanınızdan hızla geçtikten sonra üzerinizde yaratacağı rüzgâr patlamasına hazırlıklı olun. Açık arazide önünüzden ya da arkanızdan gelmekte olan rüzgâr keskin bir dönüş sonrasında yanınıza geçebilir. Bunları hep göz önünde bulundurunuz.
Motosiklet sürüşü bir spordur. Tüm bedenle kullanılarak yapılan bir spor ve risklidir. Bu sebeple motosiklet sürüşünde bedenen ve zihnen aktif olmak, değişen şartları sadece trafiği değil yol ve hava durumunu da izleyerek değerlendirmek, sürüşünüzü buna göre ayarlayarak belli stratejileri uygulamayı adet haline getirmek zorundasınızdır.
Alpaslan Kuzucan
Motosiklet Dönüş, Motosiklet Fren, Motosiklet Güvenli Sürüş Eğitimi, Motosiklet Sollama, Motosiklet Gaz Kontrolü, Bakışların Doğru Kullanılması, Motor Teknik, Enduro Teknikleri, Motorkros Sürüş Teknikleri, İleri Sürüş Stratejileri, Süspansiyon Ayarları, Hava Şartlarına Göre Motosiklet Sürüşü, Gece Sürüşü, Yol ve Dönemeçlerin Okunması, Motosiklet ve Sağlık, Motorsiklet, Motorcu Özellikleri, Motosiklet Sürüş Eğitimi, Motosiklet Yarış Tekniklerine Giriş
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
BİNİCİLİK DENEYİMİ
Yeni, deneyimsiz bir motosiklet sürücüsü, deneyimli bir sürücünün sahip olduğu dayanıklılığa sahip olmayacaktır. Motosiklete binme konusunda...
-
Videoda görüldüğü üzere vites küçültmelerde debriyaj kolu kullanılıyor ayrıca bir kerede 2 den fazla vites düşürülmüyor. Bir müddet bekl...
-
Denge Problemi... Sık olarak yavaş süratlerde, yürüyüş hızlarında, ayaklarını yere sürten motosiklet sürücülerini görürüz. Ayaklar hız kesti...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder