DÖNEMEÇ İÇİNDE KAYGAN ZEMİNLE KARŞILAŞMAK
İyi bir tempoyla dönemece girdiniz, kontrollü bir ritimle dönemeci dönüyorsunuz ama o ne! Tam kör dönemeci aldınız ileride yol yüzeyinde renk farkı var. Yatmış durumdasınız, leke büyük ihtimalle yağ veya mazot yada su. Bu açıyla, yatık vaziyette üzerinden geçerseniz traksiyonun kalmayacağı bir tehlike. Neyse ki sürücü tehlikeyi önceden gördü çünkü ileriye bakıyordu. Ön tekerinin önünü seyretmiyordu. Bu yüzden reaksiyon için yeterli zamanı var. Tehlikeyi tespit ettikten sonra yeterli alanınız var ise önce motoru daha da yatırarak dönüş açınızı daraltın. Bu size daha sonra ki dönüş manevralarınız için alan sağlayacaktır.
Tehlikenin üzerine gelmeden hemen önce motoru kaldırın ve fren yapın ancak kaygan bölgeye girmeden hemen önce fren yapılmalıdır. Kaygan bölgeye frenle asla girilmemelidir.
Yine bu bölgeye olabildiğince dik girilmeli ve bu geçiş sırasında ne pahasına olursa olsun frenlere dokunulmamalıdır. Gaz hafifçe açık olarak kaygan alan geçilmelidir.
Kaygan alan geçilince tekrar motorunuzu yatırarak dönüş eski hattınızı yakalayın. Aksi takdirde dönüş yönünüze göre ya karşı hatta geçersiniz yada yoldan çıkarsınız. Ancak lastikler mazot veya yağ üzerinden geçince bir miktar kirlenmiş olacağından dikkatli olunuz.
Her zaman pratik yapın ki gerçek durumla karşılaştığınızda kalp atışlarınız yükselmeden, paniklemeden sakin kalarak gerekli komutları düzgün bir şekilde ve zamanında verebilesiniz.
Çeviri kaynağı: www.sportrider.com
Çevirenin notu: Mazot üzerinden geçmekten kaçınılması gereken çok kaygan bir sıvıdır. Yağmurlu havalarda gökkuşağı renklerini verir ve kuru havalarda koyu bir renk verir. Mutlaka kaçınılmalı ve buna imkan ve zaman yoksa üzerinden çok yavaş geçilmelidir. Geçtikten sonrada lastikte atık kalacağının bilincinde olarak bir müddet daha sert fren ve gazlamalardan, fazla yatış açılarından sakınmak gerekir.
Motosiklet Dönüş, Motosiklet Fren, Motosiklet Güvenli Sürüş Eğitimi, Motosiklet Sollama, Motosiklet Gaz Kontrolü, Bakışların Doğru Kullanılması, Motor Teknik, Enduro Teknikleri, Motorkros Sürüş Teknikleri, İleri Sürüş Stratejileri, Süspansiyon Ayarları, Hava Şartlarına Göre Motosiklet Sürüşü, Gece Sürüşü, Yol ve Dönemeçlerin Okunması, Motosiklet ve Sağlık, Motorsiklet, Motorcu Özellikleri, Motosiklet Sürüş Eğitimi, Motosiklet Yarış Tekniklerine Giriş
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
BİNİCİLİK DENEYİMİ
Yeni, deneyimsiz bir motosiklet sürücüsü, deneyimli bir sürücünün sahip olduğu dayanıklılığa sahip olmayacaktır. Motosiklete binme konusunda...
-
Videoda görüldüğü üzere vites küçültmelerde debriyaj kolu kullanılıyor ayrıca bir kerede 2 den fazla vites düşürülmüyor. Bir müddet bekl...
-
Denge Problemi... Sık olarak yavaş süratlerde, yürüyüş hızlarında, ayaklarını yere sürten motosiklet sürücülerini görürüz. Ayaklar hız kesti...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder