Motosiklet Dönüş, Motosiklet Fren, Motosiklet Güvenli Sürüş Eğitimi, Motosiklet Sollama, Motosiklet Gaz Kontrolü, Bakışların Doğru Kullanılması, Motor Teknik, Enduro Teknikleri, Motorkros Sürüş Teknikleri, İleri Sürüş Stratejileri, Süspansiyon Ayarları, Hava Şartlarına Göre Motosiklet Sürüşü, Gece Sürüşü, Yol ve Dönemeçlerin Okunması, Motosiklet ve Sağlık, Motorsiklet, Motorcu Özellikleri, Motosiklet Sürüş Eğitimi, Motosiklet Yarış Tekniklerine Giriş
14 Şubat 2010 Pazar
CHOPPER MOTORLARDA FREN
Chopper motorlarda frenleme tavsiyeleri:
1) Gazı kapatın ve arka frene basın;
2) Motoru dik konuma getirin ve oturuş ve tutuş pozisyonunuzu ayarlayın;
3) Ön frene basın ve debriyajı bırakın;
4) Fren basıncınızı ayarlayın.
Ağırlık transferi .6 saniye sürer ve frenlere basıldıktan sonra 100 km hızdan durma süresi normal şartlarda 3 saniyedir. Bu büyük bir süre değildir ancak zamanında ve etkin bir frenleme çarpışmayı engelleyebilir. En azından çarpışma süratini düşürür.
Maksimum fren bedeninizi yükler, sizi ve yolcunuzu öne fırlatır ve bu da bedeninize ve kollarınıza büyük yük yükler. Bunun motorun 64 derecelik bir eğimde yokuş aşağı giderken ki yüke eşit olduğu hesaplanmaktadır. Bilhassa uzun gidonlu motorlarda maksimum frenleme yapılması durumunda bu durum daha ciddi bir hal alır. Frenlere bastığınız anda basıncın tutsağı olursunuz. Belli bir pozisyona bedeniniz kilitlenir. Fren kolu üzerindeki parmaklarınızın sayısını bile değiştiremezsiniz. Bu sebeple doğru sayıda parmakla fren kolunu tutmayı talim ediniz. Bu chopper tipi motorlarda genellikle dört parmaktır ancak dört parmakla sıkılan frenlerde, en sıkı sıkılma basıncı elde edileceğinden bu esnada düz gidiyor olmak gereklidir. Önce frenleri bırakmak ve sonra kıvırmak gerekir. Bu sıkı pozisyonda frenleri bırakarak sonra kıvırarak yön değiştirmek daha fazla zaman alır.
Genelde spor motorlarda 47-50 metre olan durma mesafesi chopperlerde 60 metrenin üzerindedir. Bu sebeple bu motorlarda takip mesafesine dikkat edilmeli, yakın takip yapılmamalı ve daha yavaş kullanılmalıdır. Her zaman en iyi duruşu her iki fren birlikte kullanarak elde ederiz. ABS li motorlarda ki birleşik sistemlerde de her iki fren birlikte kullanılmalıdır.
ABS sistemleri panik frenleme durumunda çok yararlıdır. Zemin kaygansa ABS daha etkindir. Ancak ıslak zeminde devreye erken girerek motorun kızaklamasına ve kazaya da sebep olabilirler. Bunun dışında ABS yaşam kurtaran bir mekanizmadır.
Maksimum frenlemede debriyajı çekin ama vites düşürmeyin. Testler vites düşürme işleminin bu işlemin yapılmaması durumuna kıyasla 3-4 metre ek mesafeye sebep olduğunu göstermiştir. Yine debriyajı çekmiş olmak çekmemiş olmak durumuna göre durma mesafesi üzerinde olumlu katkı yapmaktadır.
Spor motosikletlerde ağırlık büyük oranda öne transfer olur ama ilk saniyede ağırlık henüz arkada iken yapacağınız bir arka fren uygulamasının büyük etkisi olacaktır. Bu durumda siz ağırlık transferinden hızlı hareket ediyor olursunuz. Bir çok sürücü arka frene ön frenden daha önce ve daha sert uygulama yapar. Chopper motorlarda arka teker üzerindeki ağırlık ön tekere spor motorlardaki oranda transfer olmaz. Bu da arka frenin tüm durma süresi içinde daha etkin olması demektir. Ayrıca arka fren şaseyi düz tutarak, arka tekerin önü geçmeğe kalkmasını önler.
Alpaslan Kuzucan
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
BİNİCİLİK DENEYİMİ
Yeni, deneyimsiz bir motosiklet sürücüsü, deneyimli bir sürücünün sahip olduğu dayanıklılığa sahip olmayacaktır. Motosiklete binme konusunda...
-
Videoda görüldüğü üzere vites küçültmelerde debriyaj kolu kullanılıyor ayrıca bir kerede 2 den fazla vites düşürülmüyor. Bir müddet bekl...
-
Denge Problemi... Sık olarak yavaş süratlerde, yürüyüş hızlarında, ayaklarını yere sürten motosiklet sürücülerini görürüz. Ayaklar hız kesti...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder