Motorun Olduğu Yerde Yan Ayak Üzerinde Döndürülmesi:
İlk olarak motorun yanında durunuz. Bacaklarınızı en azından omuz genişliğinizde açarak motor merkez hattına(aks hattına) 90 derece gibi dik bir açıyla pozisyonunuzu alınız.İkinci olarak sol elinizi sol elciğe atın, sağ eliniz içinde motorunuzun sağ tarafında tutabileceği sağlam bir yer bulun. Yolcu ayaklığının sap kısmı en çok kullanılan yerdir. Bu yoksa yolcunun sağ taraftaki tutamacı olabilir. Oda yoksa egzozların altından sağlam bir yerden tutunuz. Önemli olan tuttuğunuz yerin tutulabilir ve sağlam olmasıdır.
Sağ taraftan tutulan yerle motoru yan ayak üzerinde döndürürken kontrolün ve dengenin çoğu sağlanır. Sağlam ve tutulabilir bir yeri(sağ tarafta) kavradıktan sonra motoru kendinize doğru yan sehpanın üstüne almak üzere çekmeğe başlayınız. Bunu yaparken sol ve sağ ellerinizde ki uyguladığınız çekiş kuvveti dengelenmelidir. Başlangıçta dengelemek kolay olmayacaktır. Ön ve arka tekerler yerden darbeler alarak döneceklerdir. Her iki tekerinde yerden aynı anda kesilerek açının tam doğru olarak sağlanması birkaç saniye alacaktır. Motoru yan sehpa ucuna kaldırıp orada dengelediğinizde artık bedeninizin ve motorunuzun birlikte döndürülmesi işlemine başlayabilirisiniz. Sağa veya sola döndürme işi duruma göre sizin seçeceğiniz bir şeydir. Bu motoru döndürmek istediğiniz yön ve fiziksel çevrenin durumuyla ilgili olarak karar vermeniz gereken bir tercihtir. Dizlerinizin hafifçe kırık tutulması size denge sağlama konusunda dik durulması şekline göre hareketin başarıyla yapılması yönünde avantaj sağlayacaktır.
Dönüşü tamamladığınızda motoru tekrar yavaşça aşağıdaki fotoğraflardaki şekilde tekerleklerinin üzerine indiriniz.
Çeviri Kaynağı: www.motorcyclistonline.com
Çevirenin Notu: Yan sehpa(ayak) şaseye değilde direk olarak motorun gövdesine akuple edilmiş motorlarda bu teknik kullanılmamalıdır. Zarar verir.
Motosiklet Dönüş, Motosiklet Fren, Motosiklet Güvenli Sürüş Eğitimi, Motosiklet Sollama, Motosiklet Gaz Kontrolü, Bakışların Doğru Kullanılması, Motor Teknik, Enduro Teknikleri, Motorkros Sürüş Teknikleri, İleri Sürüş Stratejileri, Süspansiyon Ayarları, Hava Şartlarına Göre Motosiklet Sürüşü, Gece Sürüşü, Yol ve Dönemeçlerin Okunması, Motosiklet ve Sağlık, Motorsiklet, Motorcu Özellikleri, Motosiklet Sürüş Eğitimi, Motosiklet Yarış Tekniklerine Giriş
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
BİNİCİLİK DENEYİMİ
Yeni, deneyimsiz bir motosiklet sürücüsü, deneyimli bir sürücünün sahip olduğu dayanıklılığa sahip olmayacaktır. Motosiklete binme konusunda...
-
Videoda görüldüğü üzere vites küçültmelerde debriyaj kolu kullanılıyor ayrıca bir kerede 2 den fazla vites düşürülmüyor. Bir müddet bekl...
-
Denge Problemi... Sık olarak yavaş süratlerde, yürüyüş hızlarında, ayaklarını yere sürten motosiklet sürücülerini görürüz. Ayaklar hız kesti...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder