Beden Kontrası
Bir motoru ters taraftaki gidon elciklerini iterek döndürmek en kolay metottur. Ancak yine msf gibi kurslarda öğretilen bu baş teknik yanında tecrübeli birçok eski sürücü yeni sürücülüğe girenler için beden kontrası konusunun ihmal edilmemesi, bu tekniğin yani bacak ve ayaklarla motoru yönlendirme hareketinin el kontrasının etkisini destekleyici, artırıcı yönde olduğu doğrultusundadır. Çabuk ve kontrollü dönüşü bu sağlar. Bilhassa yavaş süratteki dönüşlerde yararı daha barizdir.
Bu tekniği yapmak için önce el kontrasında usta olmak gereklidir. Ayrıca kitlenmiş dirsekler ya da uygun olmayan beden pozisyonu gibi yanlış alışkanlıklar bu tekniği gölgeleyebilir. Pedallara ayak ayalarınızla basınız, iki pedala eşit ağırlık veriniz. Sürüş pozisyonunuza odaklanınız, gövdenizi dirsekleriniz kırık ve kollarınız gevşek iken karın kaslarınızla tutunuz. Dönüşe başlama noktasında kontra basarken iç pedala ağırlık veriniz ve dış dizinizi içeri ve aşağı doğru dönüşün yönüne doğru çekiniz. Bu iki harekette uyguladığınız güçleri değiştirerek sonuçlarını görünüz. Bu beden kontrası ile el kontrasının bir birleşimidir.
Dönemeç tiplerine göre beden kontrasının etkisi değişmekle beraber bu teknik dönemeç ortası hat düzeltme aracı olarak özellikle faydalıdır. Alt bedeninizi kullanmak tüm işi kollara vermekten daha iyidir. Böylelikle elleriniz komut vermede daha serbest kalır. Ayrıca bacakların yönlendirmede kullanılması ile de yüzey aykırılıkları karşısında motora yön vermede kolların daha serbest kalmasını sağlar. Yarışçılar ilaveten dış ayağı topuktan motora çivileyerek motoru çekerlerken yine dış dirsekle de bacaklarına bastırırlar. Böylece motoru dönüşün içine çekerler. Bu ancak kilitlenmeden içeri alınmış bir dirsekle olur.
Beden kontrası sadece dönüş içine doğru değil tersine dönüş hattını açmak için dönüşün tersi yönüne motoru yönlendirmek içinde kullanılır. Dış pedala ağırlık verilir. Dönemeç çıkışında beden kontrası motoru dikleştirmeğe yardımcıdır, el kontrası ile birlikte kullanılabilir ki bu durumda tekerlerin yere basma gücü nispeten artarak traksiyon güçlendirilmiş olur. Yine kollar ve eller daha rahat olacağından komutlar daha dakik ve rahat olarak verilir.
El kontrası beden kontrası ile birlikte kullanıldığında dönüşler daha yumuşak ve daha çabuk olur. Hangisine önce başlanır derseniz, cevabı el kontrasınadır.
Faydalanılan Çeviri Kaynağı: www.sportrider.com
Motosiklet Dönüş, Motosiklet Fren, Motosiklet Güvenli Sürüş Eğitimi, Motosiklet Sollama, Motosiklet Gaz Kontrolü, Bakışların Doğru Kullanılması, Motor Teknik, Enduro Teknikleri, Motorkros Sürüş Teknikleri, İleri Sürüş Stratejileri, Süspansiyon Ayarları, Hava Şartlarına Göre Motosiklet Sürüşü, Gece Sürüşü, Yol ve Dönemeçlerin Okunması, Motosiklet ve Sağlık, Motorsiklet, Motorcu Özellikleri, Motosiklet Sürüş Eğitimi, Motosiklet Yarış Tekniklerine Giriş
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
BİNİCİLİK DENEYİMİ
Yeni, deneyimsiz bir motosiklet sürücüsü, deneyimli bir sürücünün sahip olduğu dayanıklılığa sahip olmayacaktır. Motosiklete binme konusunda...
-
Videoda görüldüğü üzere vites küçültmelerde debriyaj kolu kullanılıyor ayrıca bir kerede 2 den fazla vites düşürülmüyor. Bir müddet bekl...
-
Denge Problemi... Sık olarak yavaş süratlerde, yürüyüş hızlarında, ayaklarını yere sürten motosiklet sürücülerini görürüz. Ayaklar hız kesti...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder